Czwartek, 09 czerwca 2023 r.
rozmiar czcionki: A- A A+ | kontrast

tytuł: Pozytywna Dyscyplina. Pierwsze trzy lata życia

autor: Jane Nelsen, Cheryl Erwin, Roslyn Ann Duffy

wydawnictwo: Pozytywna Dyscyplina Sylwia Anderson-Hanney

ilość stron: 375

data premiery: Wydanie I, Malinówek 2019

 

Książka „Pozytywna Dyscyplina – pierwsze trzy lata życia” jest ciekawą pozycją, która dostarcza rodzicom i specjalistom wielu praktycznych wskazówek. Oprócz przedstawienia nadrzędnych celów metody, znajdziemy w niej również dużo informacji dotyczących rozwoju najmłodszych. Autorzy twierdzą, bowiem, że bez poznania aspektów psychologicznych, społecznych i emocjonalnych, które leżą u podstaw, niektórych trudnych zachowań, nie będziemy w stanie przyjąć ich, jako tożsamych z danym etapem rozwoju.

Czytaj więcej...


tytuł: Garść radości, szczypta złości. Zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.

autor: Jovanka Tomaszewska , Wojciech Kołyszko

wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP

ilość stron: 64

data premiery: 2009

„Garść radości, szczypta złości” jest siódmą z serii książek Wojciecha Kołyszko i Jovanki Tomaszewskiej o emocjach. Wcześniejsze odrębnie opowiadały o: radości, złości, smutku, zazdrości, strachu i wstydzie. Każda z nich zasługuje na uwagę.

Czytaj więcej...


tytuł: Wielka księga supermocy

autor: Susanna Isern

wydawnictwo: Mamania

ilość stron: 40

data premiery: 04-03-2020

„Wielka księga super mocy” już w swoim tytułem akcentuje same pozytywne emocje, energię odkrycia mocy sprawczej

Czytaj więcej...


tytuł: Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?

autor: Robert MacKenzie

tłumaczenie: Olena Waśkiewicz

wydawnictwo: GWP Gdańskie-Wydawnictwo Psychologiczne

ilość stron: 340

data premiery: 25-09-2012

Dzieci potrzebują zasad, które nadadzą ich życiu czytelną strukturę. Nakładanie ograniczeń i pilnowanie ich przestrzegania jest zadaniem rodziców. Tylko rodzic, który jasno, czytelnie określa granice, zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa. Ograniczenia dyktowane są zarówno względami bezpieczeństwa, jak i potrzebą wyznaczenia odpowiednich relacji międzyludzkich, a także nauczenia dziecka odróżniania dobra od zła. W miarę rozwoju dzieci, granice muszą być wciąż na nowo dostosowywane do ich potrzeb.

Czytaj więcej...